La regidora portaveu adjunta del Grup Municipal de Compromís en l’Ajuntament d’Alacant, María José Espuch, participa demà divendres en una taula debat organitzada per la Diputació de València dins del curs «Com afrontar la memòria històrica des de l’àmbit municipal?». La taula està prevista d’11:30 a 14 h en el Centre Cultural La Beneficència de València, i compta amb la participació dels regidors de l’Ajuntament de Pamplona, Joxe Martín Abaurrea, i Ajuntament de Madrid, Mauricio Valiente.

El debat s’enquadra en el marc de la Llei 52/2007 de Memòria Històrica i de la Llei 14/2017, de la Generalitat Valenciana, de Memòria Democràtica i per a la convivència a la Comunitat Valenciana, que vénen implementat una sèrie de mesures, ajudes i actuacions per a la seua aplicació efectiva i com afrontar la memòria històrica en els ajuntaments.

María José Espuch posarà en valor el treball realitzat fins a novembre de 2017 en la Regidoria de Memòria Històrica i Democràtica creada en 2015 i sota el projecte ‘Alacant, ciutat de la Memòria’. Espuch incidirà a l’alumnat que Alacant va ser especialment castigada per l’aviació feixista durant la Guerra Civil i per la repressió franquista dels anys de postguerra.

«Aquelles dones, homes i xiquets que contemplaven un futur sense esperança des del Port d’Alacant, final de la guerra, es mereixen que ara nosaltres recordem la seua dignitat, la que elles no van perdre mai en el seu periple per presons, camps de concentració, tortures i camps de treball forçats», ha destacat l’edil.

Al seu torn, Espuch recordarà que a Alacant, la mera aplicació de la Llei de Memòria Històrica de 2007, un procés obligat de democratització dels carrers i espais públics, aplicació de democràcia real, encara alça butllofes i obstacles per part d’un sector de la població i certs partits polítics que hem de superar entre totes i tots.